Telefon: +36 70 6281522 | Email: unityjoga@gmail.com

Felhasználó:

Unity Jóga és Egészségcenter
2016.
06.19.

Szerencsés alkat vagy…

szerencses-alkat-vagy

Nagyon sokszor hallom ezt: Jó neked, te vékony vagy! Biztos a genetika..

Francokat. Kimondottan hízékony vagyok, ezért nagyon oda kell figyelnem, hogy mit eszem, és mennyit mozgok. Ha kicsit eleresztem magam máris ott figyel az úszógumi. És nem felfújató. Ezért bíztatok arra mindenkit, hogy vágjon bele, az életkor nem kifogás. Nem igaz, hogy 30 fölött automatikusan mindenkinek el kell kezdenie szétfolyásnak indulni. Lehet szónokolni lelassuló anyagcseréről meg változó hormonokról, de ez mind csak a lustaság legalizálása.

A húszas éveim közepén jó 5-6 kilóval nehezebb voltam, szélesebb derékkal és vastagabb karokkal (hasra hízós típus vagyok) Sportoltam én akkor is, csak ész nélkül, a kajáról meg nem is beszélve. Egy betegség döbbentett rá arra, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy mit eszünk, semmilyen szempontból. A kalóriaszámolós módszer már rég a múlté. A bevitt kalória érték valóban fontos de, hogy ezt a szervezet számra hasznosíthatatlan szemetekből visszük be (pl. gumicukor) vagy e helyett értékes tápanyagokból  (pl. zöldség, gyümölcs, gabona) nagyon is számít! A szép külső csak egy dolog, de ennél is fontosabb, hogy a táplálkozás a test épülését és ne a rombolását szolgálja. Gondolok itt a bevitt mennyiségre is, az éhezés nem megoldás. A mértéktelen, unalom vagy bánatűzőnek használt zabálás még rosszabb. A kettő váltakozása pedig egyenesen katasztrófa. Nem fogok itt táplálkozási tanácsadásba kezdeni, hiszen ez mindenkinek személyre szabott kell, hogy legyen. Vannak általános szabályok, amiket nem árt követni, pl no cukor, fehérliszt stb, mert ezek általában mindenkinek károsak. Az viszont, hogy ki mennyit, és pontosan mit eszik, nagyban függ az életmódtól, testsúlytól, foglalkozástól, életkortól. A sporttal ugyanez a helyzet. Ezekről bőven találsz szakirodalmat, nem akarom most ebbe belemenni. Akkor mégis minek írom ezt, mit akarok ebből kihozni?

Azt, hogy bármikor dönthetsz úgy, hogy változtatsz. Találj egy olyan mozgást, ami számodra a legmegfelelőbb, és értelme is van. (Ehhez kérheted szakember segítségét) Ha valamilyen betegséged van, előtte konzultálj az orvososoddal!

De! Ha nem akarsz tenni, csak sopánkodsz, hogy kövér vagy, fáradékony, vagy nem kapsz levegőt, akkor nem fog történni semmi. Sokszor tapasztalom azt, hogy az emberek kipróbálnak valami csoda diétát, (csoda keksz napi kétszer, mellette azt eszel amit akarsz, ha ha) kombinálva valami csoda edzéssel (amiben el sem fáradsz) aztán hátradőlnek, hogy mindent megtettek, és lám, nem fogynak. Vissza a fotelba.  Hát, sajnos ez nem így megy. Energiát kell beletenni, ami később megtérül. Izzadás nélkül nem fogsz izmosodni, ez teljesen biztos. Döntsd el, mit akarsz elérni. Fitness versenyen indulni, vagy csak ledobni pár kilót, mert egyáltalán nem mindegy. Tudom, hogy nekem is lehetne kockás hasam, de nincs az, mert nem ez a célom. Becsúszik néha egy kis csoki, meg nasi, meg lehetne még súlyzózni is, de nekem a jelenlegi formám egyelőre megfelel ahhoz, hogy jól érezzem magam.

Mi a Te célod?

Kapcsolat

Cím: 1111 Budapest, Bercsényi utca 5.
Telefon: +36 70 6281522
E-mail: unityjoga@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/unityjogacenter/