Telefon: +36 70 6281522 | Email: unityjoga@gmail.com

Felhasználó:

Unity Jóga és Egészségcenter
2017.
01.11.

5 féle jógapóz, hogy megszabadulj a Karácsony kellemetlen mellékhatásitól

Felszedtél néhány kilót az ünnepek alatt? A bejgli és a töltött káposztához kísérőként elengedhetetlen fehér kenyér, különös módon mind a derekadon kötött ki? Úgy érzed, magad, mint egy felfújódott hóember? Nincs kedved mozdulni sem? Semmi gond, van remény! Lássuk, hogyan segítenek az alábbi jógapózok, hogy minél hamarabb megszabadulj az észrevétlenül felugrott úszógumitól!

 

  1. Előre döntés

Az előre döntő pózok (pl.: állásból előre döntés, Uttanasana, ülésből előre döntés –uttanasana Paszcsimottanasana) javítják az emésztést, a belső szervek (máj, vese, lép) működését, tehát serkentik a méregtelenítést, kiválasztást. Aktiválják a medence és hasizmokat, ezáltal segítenek led
olgozni a hasi zsírpárnákat. Fontos, hogy a gyakorlatok közben egyenes legyen a hátad, érezd ahogy a csigolyáid valóban távolodnak egymástól.  Ha szükséges, hajlítsd be a térded. Mindi

g nyújtsd a gerincedet hosszában és csípőből dönts, ne derékból, hogy elkerüld a
sérüléseket. Lélegezz mélyeket, érezd, ahogy a hasfal kifelé és felfelé mozdul, masszírozva a belső szerveket.  A gerinc előre döntését mindig kiegyenlítjük egy ellenkező irányú mozdulattal, vagyis hátra döntéssel. Kompenzálás: hátra döntő félhold póz (Ardha chandrasana)

 

  1. Hátra döntés, homorítás

A hátra döntő pózok szintén segítik az emésztést, és a kiválasztást, stimulálják a máj, vese, és a beckbendhasnyálmirigy működését, erősítik a hasizmokat, ez ezek pedig mind megszabadítanak a lerakódott méreganyagoktól és a súlyfeleslegtől.  Arról nem is beszélve, hogy tartásjavító hatásuknak köszönhetően optikailag is tuningolják a tested formáját, tehát ha egy dekát sem sikerül leadni, akkor is vékonyabbnak tűnsz, ha kihúzod magad. 🙂 (pl:. hátra döntő félhold póz Ardha chandrasana, teve póz – Ustrasnana)

 

  1. Oldalra döntés

A ferde hasizmokat erősítik, segítenek eltüntetni az oldalt, nadrág fölött kitüremkedő hájacskákat. Az előre- és háta döntésekhez hasonlóan masszázsban részesítik a beleket, ennek hatására javul a működésük, gyorsul az anyagcsere, megszűnhet a székrekedés persze, csak akkor, ha elég vizet iszol! Ezeket a mozdulatokat is nyújtott  gerinccel végezd, és közben figyelj a hosszú, egyenletes be- és kilégzésre. (pl.: állásból oldalra döntés – Ardha chandrasana, háromszögállás- Utthita trikónasana)

 

  1. Csavarás

A csavarások– a mellett, hogy rugalmasan és egészségesen tartják a gerincet – rövid időre twistfinoman összepréselik a belső szerveket, ez azért jó, mert mikor kijössz a pózból, annál nagyobb erővel áramlik a vér, friss oxigénnel és tápanyaggal ellátva a sejteket. Az oldalra döntésekhez képest az emésztésre és anyacserére, hasizmokra gyakorolt hatásuk hasonló, de mégis másképpen, így remek kiegészítői ezeknek a gyakorlatoknak. A csavaró pózoknál különösen figyelj oda arra, hogy a gerinced érdekében végig nyújtózz is, ne engedd a csigolyákat összecsúszni! (gerinccsavaró póz – Ardha matsyrendasana)

 

  1. Hason fekvésben végzett póz

Amikor ezeket a pózokat gyakorlod, az intenzív nyomás hatására direkt masszázst adsz a hasi szerveknek, emésztést, és anyagcserét javító, méregtelenítő hatásuk rendkívül hatékony. Sokkal erőteljesebben préselik a belső szerveket, mint az eddigiek, ezért csak óvatosan végezd a gyakorlatokat! Hason fekvésben sokan elfelejtenek lélegezni, visszatartják a levegőt, nagyon figyelj oda, hogy ne így történjen! Egyenletesen, nyugodtan lélegezz, érezd a hasfal emelkedését és süllyedését! Ez adja meg a ritmikus masszázst, a fent említett pozitív hatásokkal. (pl.: kobra – Budzsangasana, sáska-Shalabasana. íj-Danurasana)

 

A fentiek rendszeres gyakorlásával hamarosan újra formába hozhatod magad, de egy alkalom után ne várj csodát! A mozgás és az egészséges táplálkozás együtt működik igazán hatékonyan, próbálj az ünnepek után visszatérni (vagy áttérni) az olyan ételekre, amelyek nem terhelik az emésztőrendszert, és mellette igyál sok vizet! (A cukros üdítő nem víz!)

Kapcsolat

Cím: 1111 Budapest, Bercsényi utca 5.
Telefon: +36 70 6281522
E-mail: unityjoga@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/unityjogacenter/